Bedrijfsvoering

Reageer snel op Reserveringsaanvragen

Het beantwoorden van reserveringsaanvragen op Bedandbreakfast.nl is belangrijk om gasten te ontvangen. Gasten die een aanvraag doen verwachten snel duidelijkheid of je B&B beschikbaar is. Je voorkomt irritatie bij gasten als je direct reageert op aanvragen. Hiermee ben jij én de gast verzekerd van de reservering.

Reageren op Reserveringsaanvragen

Volgens B&B-eigenaren reserveren gasten doorgaans 7 tot 30 dagen voorafgaand aan hun verblijf. Dit blijkt uit onderzoek van Bedandbreakfast.nl. Ondanks dat de meeste gasten op tijd een aanvraag doen, is het belangrijk deze zo snel mogelijk te bevestigen. Dit schept zekerheid voor jou, maar vooral voor de gast.

Gebruik beschikbaarheidskalender

De beschikbaarheidskalender staat standaard op beschikbaar, tenzij je datums blokkeert. Hoe blokkeer je datums in de eigenarenservice? Klik onder het kopje ‘mijn reserveringen’ op ‘kalender’. Als je op een datum klikt, kun je handmatig een reservering toevoegen of een datum blokkeren. Kies je voor ‘blokkeer datum’, dan vul je in het vervolgscherm een begin- en einddatum. Ook reserveringen en opties zijn weergegeven in de beschikbaarheidskalender.

Stel je gasten niet teleur

Voor gasten is het prettig als ze terecht kunnen op een dag waarop je B&B beschikbaar is. De datum waarop gasten een aanvraag doen is immers vrij in je beschikbaarheidskalender, anders hadden ze gezien dat de B&B volgeboekt was. Gasten teleurstellen zorgt voor een negatieve ervaring met je B&B. Met een bijgewerkte beschikbaarheidskalender is dit niet nodig.

Voordelen bijgewerkte beschikbaarheidskalender

Direct reageren op aanvragen van gasten en bijgewerkte beschikbaarheidskalender biedt voordelen. Je ontvangt geen reserveringsaanvragen voor dagen dat je B&B bezet is. Dit zorgt direct voor tijdsbesparing. Daarnaast stel je gasten niet teleur en word je beloond door Bedandbreakfast.nl met een hogere positie in het zoekresultaat.

Nieuw reserveringssysteem

Bedandbreakfast.nl doet er alles aan om het voor jou als B&B-eigenaar makkelijk te maken om te reageren op reserveringsaanvragen. Het nieuwe reserveringssysteem is responsive. Dit houdt in dat het systeem gebruiksvriendelijk is op mobiele telefoons. Heb je een smartphone met internet, dan kun je op elk gewenst moment reageren op aanvragen.

Deel dit artikel:

Over de auteur

Lizzy Scheltus

Online Marketeer bij Bedandbreakfast.eu B.V. tot augustus 2019.

6 Reacties

  • Direct reserveren betekent géén contact vooraf. Het persoonlijke karakter gaat zo wel verloren. Misschien efficiënt voor een grote b&b, of liever gezegd kleine hotels, dus eigenlijk geen b&b. Ik hou daar niet van en hecht aan écht contact vooraf. Is er onderzocht hoe dit ligt bij gasten van kleine b&b’s?

    • Beste Agnes,

      Bedankt voor de reactie. De kracht van B&B’s zit in het persoonlijke karakter tijdens het verblijf. Op vele verzoeken van B&B-liefhebbers is er besloten om gebruik te maken van Direct Reserveren. Bezoekers hebben aangegeven veel waarde te hechten aan een snel en betrouwbaar reserveringsproces. Daarom wordt Direct Reserveren uitgerold náást het huidige systeem.

      Met vriendelijke groet,
      Lizzy Scheltus

  • Ik vind het jammer, als er een reservering geboekt is, dat mijn site voor die periode niet zichtbaar meer is! Ik had liever gehad dat de site altijd zichtbaar zou zijn, maar dat er bij de reeds gereserveerde datum zou staan dat de B&B volgeboekt is. Zo kunnen de gasten zien wanneer ze wel kunnen boeken, nu zien ze de hele site niet als er een dag geboekt is

    • Beste Karel,

      Hartelijk dank voor je reactie. We hechten veel waarde aan de gebruiksvriendelijkheid voor bezoekers. Onderzoek heeft uitgewezen dat gasten het belangrijk vonden dat er alleen beschikbare B&B’s getoond worden in de zoekresultaten. Wij nemen deze waardevolle feedback wel mee in ons overleg.

      Met vriendelijke groet,
      Lizzy Scheltus

  • Direct reserveren vind ik niet prettig. Zoals in een van andere reacties al wordt gezegd: het persoonlijke karakter gaat verloren.
    Als antwoord wordt door Lizzy geschreven: de kracht van B&B ’s zit in het persoonlijke tijdens het verblijf. Maar het is een totaalplaatje, met direct reserveren zie ik geen verschil meer met Airb&b, Wimdu, Booking.com en degelijke sites. Het gaat hier gewoon om méér reserveringen genereren en niet om mooiere, betere of interessante reserveringen. Je weet met direct reserveren niet wie je gasten zijn. Na tien jaar ervaring hebben we een aardige neus gekregen voor “vreemde” aanvragen; fotoshoots, filmopnames (in een stadsappartement !?), een vaste dag om buitenechtelijk de koffer in te kunnen duiken, van plan zijn om met z’n vieren te komen in een tweepersoons appartement met de mededeling dat ze slaapmatjes meenemen (“dus heeft u er geen last van”) en willen betalen voor twee enz, enz. Die aanvragen kan ik er nu uitvissen en weigeren en heb vervolgens plaats voor heel leuke andere gasten die ik in de watten leg.
    Bij Airb&b worden gasten van te voren gescreend, en je kan gastenreviews lezen, gegeven door andere verhuurders. Bij Bedandbreakfast.nl is dat niet, dat maakt direct reserveren flink risicovol. Maar let wel: ik heb het altijd charmant gevonden van Bedandbreakfast.nl dat je als gast niet door de ferme toetsing moet voordat je direct kunt boeken bij een verblijf. Gastvrouwen en gastheren van Bedandbreakfast lieten/laten hun eigen gezond verstand werken. Ik begrijp echt niet waarom andere verhuurders dat direct boeken zo prettig zouden vinden. Ik kan me ook niet herinneren dat er zo een vraag ooit aan ons is gesteld.

    • Beste Jorien,

      We begrijpen je reactie. Naast direct reserveren blijven wij de vertrouwde abonnementsvorm aanbieden. Op deze manier ben je niet verplicht op over te stappen naar de nieuwe manier van reserveren.

      Met vriendelijke groet,
      Lizzy Scheltus

Laat een reactie achter