Algemeen

3 redenen om te werken met een Vooruitbetaling

Bedandbreakfast.nl; 3 redenen om te werken met een Vooruitbetaling

Twijfel je om te werken met een vooruitbetaling? In onderstaand artikel worden 3 redenen gegeven waarom het slim is om wél te werken met een vooruitbetaling. Stel dit eenvoudig in en verklein je risico’s! 

1. No-shows voorkomen

Niets is zo vervelend als een gast die niet komt opdagen. De boodschappen zijn gedaan, de kamer is klaar, maar de gast laat maar op zich wachten. Heb je geen aanbetaling gevraagd? Dan bestaat de kans dat je voor deze no-show geen inkomsten meer krijgt. Door een aanbetaling te vragen, maak je het voor een gast minder aantrekkelijk om niet op te komen dagen bij een reservering. Zij hebben dan immers al betaald. Achteraf het verschuldigde reserveringsbedrag nog verhalen op de gast, blijkt in de praktijk niet zo makkelijk te zijn.

2. Risico’s op annuleringen verkleinen

Verklein de risico’s en match de annuleringsvoorwaarden eenvoudig met de vooruitbetalingsgegevens. Hoewel deze gegevens altijd op de presentatiepagina vermeld staan, is het slim om dit in de communicatie met de gast ook te vermelden. Met de e-mailsjablonen in de eigenarenservice kun je snel en gemakkelijk de betaalgegevens versturen. Zodra de betaling voldaan is, kan de reservering ook bevestigd worden. Mocht deze gast onverhoopt annuleren, dan is het niet meer nodig om een annuleringsfactuur te versturen. Hiermee houd je het heft in eigen hand en loop je minder snel inkomsten mis.

Lees meer over Annuleringsvoorwaarden

3. Wanbetalers afschrikken

Naast alle vriendelijke en gezellige gasten, kan het ook wel eens voorkomen dat je een negatieve ervaring hebt met een gast. Situaties waarin een gast weigert te betalen of zelfs al met de noorderzon is vertrokken voordat je überhaupt de factuur hebt kunnen opstellen, behoren helaas ook tot de realiteit. Vaak kiezen deze wanbetalers voor B&B’s waarvan ze weten dat er geen aanbetaling gevraagd wordt. Zo kunnen zij zonder problemen één of meerdere nachten verblijven zonder te betalen en vertrekken ze zonder dat jij het in de gaten hebt.

Heb jij te maken gehad met een wanbetaler? Dan raadt Bedandbreakfast.nl je aan om altijd aangifte te doen.

Instellen vooruitbetaling

In dit artikel is veel aandacht besteed aan de situaties waarin het mis zou kunnen gaan en waarbij je dus door het ontbreken van een vooruitbetaling inkomsten misloopt. Ervaring leert ook dat dit veelal uitzonderingen zijn. De meeste gasten zullen niet zomaar misbruik van je gastvrijheid maken en komen gewoon voor een fijn verblijf. Toch kun je zoals beschreven veel doen om de risico’s te verkleinen, waaronder het instellen van een vooruitbetaling. De gegevens vul je in de eigenarenservice per kamer in via ‘Mijn vermelding – Kamers’. De voorwaarden verschijnen dan direct op je presentatiepagina.

Vooruitbetaling per kamer instellen

Deel dit artikel:

Over de auteur

Eelke Berkvens

Manager Customer Service bij Bedandbreakfast.eu B.V.

1 reactie

Laat een reactie achter