Bedandbreakfast.nl wil dat bezoekers snel en efficiënt kunnen zoeken en reserveren. Daarom worden de B&B’s die binnen 24 uur via het reserveringssysteem reageren op nieuwe reserveringsaanvragen, het eerst getoond in het zoekresultaat. Daarna komen de accommodaties die hun kalender niet bijhouden. Binnen deze onderverdeling staan de bed & breakfasts met een uitgebreide vermelding het hoogst.
Snelle handleiding reserveringssysteem
Wij nodigen u uit om het reserveringssysteem en de beschikbaarheidskalender van Bedandbreakfast.nl te leren kennen. De snelle handleiding toont stap voor stap hoe u de beschikbaarheidskalender bijhoudt. Heeft u vragen, aarzel niet om contact met ons op te nemen, we helpen graag.
Wat moet ik doen om de beschikbaarheidskalender bij te houden?
Het is belangrijk dat u binnen 24 uur reageert op een nieuwe reserveringsaanvraag en de status wijzigt van ‘Onbehandeld’ naar ‘Reservering’, ‘Optie’ of ‘Geannuleerd’. U kunt op twee manieren reageren:
- Via het reserveringssysteem van Bedandbreakfast.nl in de eigenarenservice. Dit is de makkelijkste manier. Kant-en-klare e-mails staan al voor u gereed in zes talen, u kunt deze mails volledig aanpassen naar eigen wens.
- Via uw eigen e-mailprogramma of telefonisch. Vergeet dan niet om de status van deze reserveringsaanvraag aan te passen in het reserveringssysteem!
Ik reageer altijd telefonisch of via mijn eigen e-mailprogramma op reserveringsaanvragen. Wat nu?
U kunt gerust op die manier blijven reageren. Zorg wel dat u de status van de betreffende aanvraag wijzigt in het reserveringssysteem. Zo wijzigt u de status van een reserveringsaanvraag >>
Wat als ik een keer niet binnen 24 uur reageer op een nieuwe reserveringsaanvraag?
Uw bed & breakfast heeft dan slechts tijdelijk een lagere positie op Bedandbreakfast.nl. Zodra u de aanvraag in behandeling neemt en de status aanpast, staat uw B&B meteen weer hoog in het zoekresultaat.
Wat moet ik doen met boekingen via mijn eigen website of via een andere boekingssite?
Het is belangrijk dat u deze boekingen toevoegt aan uw kalender op Bedandbreakfast.nl om de beschikbaarheidsinformatie kloppend te houden. Dat kan met behulp van een channel manager of met de hand. Zo voegt u reserveringen handmatig toe >>
Wij hebben zelf een goed lopend reserveringssysteem op onze site, en wat we via B&B NL binnen krijgen is maar een fractie van ons bezoek. Daarom zullen we nogal eens vergeten of te laat onze agenda aanpassen. Zijn jullie bezig met een gestandaardiseerd systeem te ontwikkelen, zodat een boeking bij ons automatisch in jullie agenda komt? Of doen jullie iets aan de ontwikkeling van aparte B&B software?
Vrgr
Theo Richel
Dag Theo, goed opgemerkt! Het heeft te maken met een eerdere versie van dit artikel dat naderhand is opgesplitst in 2 artikelen. Inderdaad moet het eigenlijk deel 3 zijn maar we kunnen dit niet meer aanpassen. Excuses voor de verwarring!
Ook bij ons zijn de reserveringen via Bedandbreakfast maar een deel van de boekingen. Ik reageer op iedere aanvraag altijd met een persoonlijke reactie en nooit met een standaardtekst en het noemen van tarieven (dit heeft men al gezien op de site)
Het min of meer verplicht bijhouden van het reserveringssysteem ervaar ik als opgelegde verplichting van Bedandbreakfast, alsof zij de enige is met een reserveringssysteem. Ik begrijp best dat ook de B&B branche steeds meer verzakelijkt en het op kleine hotelletjes gaat lijken. Ik wil daar echter niet aan meedoen. Mijn reserveringssysteem bestaat hoofdzakelijk uit agenda, potlood en gum en wil dat zo houden.
Wanneer ik een klant een ‘nee’ moet verkopen, wordt ik meestal bedankt voor de snelle correctie reactie en voor de tip van een alternatief. Helemaal niet erg.
Vriendelijke groet,
Jans.