1. Wees duidelijk
Een goede naam zegt veel over je B&B. Je geeft gasten al een eerste idee over wat ze kunnen verwachten. Zorg daarom dat een naam geen verkeerde verwachtingen kan scheppen.
2. Durf op te vallen
Een naam mag best een beetje opvallen. Zo blijft de naam van je B&B goed hangen bij (potentiële) gasten. Let er wel op dat hij voldoende afwijkt van eventuele concurrenten. Een onderscheidende naam is makkelijker te onthouden en is beter voor de vindbaarheid van je bedrijf (vooral op internet). Bedenk iets persoonlijks en iets unieks, je straatnaam kan bijvoorbeeld al voldoende zijn.
3. Niet (te) grappig
Pas op met grappige namen. Niet iedereen deelt jouw gevoel voor humor. Een lollige bedrijfsnaam kan bovendien het idee geven dat je je werk of je klanten ook niet zo serieus neemt.
4. Makkelijk te onthouden
Zorg dat je naam makkelijk te onthouden is en goed in het gehoor ligt. Houd de naam dus eenvoudig: zorg dat je de naam spelt zoals je hem uitspreekt. Als mensen de naam makkelijk kunnen spellen, is je B&B beter vindbaar.
5. Controleer de beschikbaarheid
Controleer of de naam nog beschikbaar is. Dat kan door te kijken in het Handelsregister van de KvK. Bestaande (merk)namen mag je niet zomaar gebruiken. Wil je de naam gebruiken in een webadres, controleer dan ook of de beoogde domeinnaam nog vrij is.
6. Wat vinden anderen
Laat vrienden of familie je naam eerlijk beoordelen: wat vinden zij ervan? Zij kunnen er van een afstand naar kijken. Voor jou is het waarschijnlijk lastig om je uiteindelijke keuze nog objectief te kunnen beoordelen.
7. Schakel een professional in
Kom je er zelf niet uit, dan kun je altijd naar een professional stappen. Denk hierbij aan een reclamebureau of copywriter. Of vraag anderen om advies, bijvoorbeeld via onze discussiegroep op LinkedIn.
B&B-startersgids
Wil je meer tips die je helpen bij het starten van jouw eigen B&B? Bestel dan de startersgids van Bedandbreakfast.nl.
Deel dit artikel: