Reserveringen Toevoegen
Reserveringen die binnenkomen via je eigen website, telefonisch of andere boekingssites voeg je eenvoudig toe in het systeem van Bedandbreakfast.nl. Door externe reserveringen handmatig toe te voegen, houd je de kalender up-to-date en kun je meer reviews verzamelen. Zo stel je geen enkele gast meer teleur en vergroot je met meer reviews de kans op reserveringen!
- Reserveringen toevoegen via de inbox
- Reserveringen toevoegen via de Beschikbaarheidskalender
Reserveringen toevoegen via inbox
Wil je handmatig reserveringen toevoegen, dan kan dit heel eenvoudig via de inbox in de eigenarenservice. Klik op de roze button ‘Reservering toevoegen’, vul het formulier in met de gegevens van de gast en klik op ‘Opslaan’. Houd bij het invullen van het formulier rekening met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Zorg ervoor dat je toestemming hebt van de gast om gegevens in het systeem in te vullen. Je bent volgens de AVG verplicht om schriftelijk te informeren over wat je met persoonsgegevens doet.
Reserveringen toevoegen via Beschikbaarheidskalender
Het invoeren van reserveringen via de Beschikbaarheidskalender vereist iets meer uitleg. Ga naar de pagina ‘Kalender’ in de eigenarenservice en klik in de kalender op de dag waarop je de reservering wilt toevoegen. Klik op ‘Voeg reservering toe’ om een reservering toe te voegen. Vul de gegevens van de gast in en vergeet onderaan het formulier niet op ‘Opslaan’ te klikken. Denk ook hierbij ook aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De toegevoegde reservering is direct zichtbaar in je Beschikbaarheidskalender. Als je het e-mailadres van de gast invoert bij een reservering, ontvangt de gast automatisch een reviewverzoek van Bedandbreakfast.nl waardoor je sneller reviews verzamelt.
Datums onbeschikbaar maken
Snel een periode blokkeren wanneer je zelf op vakantie gaat of niet beschikbaar bent doe je ook via de Beschikbaarheidskalender. Ga naar ‘Kalender’ in de eigenarenservice en klik op de dag die je onbeschikbaar wilt maken. Klik op ‘Maak datum onbeschikbaar’. Selecteer een aankomst- en vertrekdatum en kies één of meerdere kamers. Klik vervolgens op ‘Opslaan’ om de periode te blokkeren. Je ziet dit direct terug in de Beschikbaarheidskalender.
TIP: Een periode die als onbeschikbaar staat gemarkeerd in je kalender, maak je eenvoudig beschikbaar door de betreffende datum te selecteren en vervolgens op het ‘Prullenbakje’ te klikken.
Externe kalenders synchroniseren
Indien je tijdbesparend te werk wilt gaan, is het raadzaam om via een Channel Manager of iCal systeem te werken. Met een Channel Manager voor je B&B beheer je de beschikbaarheid en reserveringen van je B&B die via verschillende kanalen binnenkomen op één centrale plaats. Een andere manier om kalenders te synchroniseren is via iCal. Via een opgeslagen iCal-link wordt beschikbaarheidsinformatie opgehaald uit externe kalenders. Heb je vragen over het koppelen van je kalender(s), neem dan gerust contact met ons op!
Ook interessant:
Deel dit artikel: