Marketing & Promotie

Hoe uniek is jouw bed & breakfast?

Bed & breakfast USP

Een whirlpool naast het bed is een krachtige USP.

Heeft jouw bed & breakfast ook een Unique Selling Point (USP)? Ofwel: iets dat je B&B echt speciaal maakt? Het is belangrijk om over een krachtige USP te beschikken, zodat gasten weten waarom ze voor jouw accommodatie moeten kiezen.

Natuurlijk schud jij zó de voordelen van een verblijf in je B&B uit je mouw. Maar let op: bij een USP gaat het om de unieke voordelen. Datgene wat jouw USP onderscheidt van al die andere B&B’s in de omgeving.

Gasten verwachten niet anders
Zijn er prachtige wandel- en fietsroutes in de buurt? Zijn je gastenkamers comfortabel, met uitstekende bedden en eigen sanitair? Bied je een uitgebreid ontbijt? En kunnen gasten bij jou rekenen op een warm welkom?

Dat is allemaal heel mooi, maar dit zijn geen USP’s! Want wees eerlijk: maakt het je B&B uniek als je een uitgebreid ontbijt aanbiedt? Of als de bedden heel comfortabel zijn? Nee. Sterker nog: de meeste gasten verwachten niet anders dan een hartelijk welkom, goede bedden en een uitgebreid ontbijt.

Een USP definiëren|
Wat is dan wel je USP? Dat is nog niet zo’n makkelijke vraag. Een Unique Selling Proposition definiëren wordt vaak onderschat; marketing professionals kunnen erover meepraten! Probeer eens in één zin te zeggen wat je B&B echt uniek maakt. Als dat lukt, ben je al een grote stap onderweg.

Lees meer over opstellen van een krachtige USP.

Over de auteur

Janneke Scheepers

Webredacteur bij Bedandbreakfast.eu B.V. tot februari 2016.

3 Reacties

Laat een reactie achter