Recente reviews over je bed & breakfast zijn belangrijk om gasten te trekken. Om reviews op Bedandbreakfast.nl mogelijk te maken, is het noodzakelijk dat je de beschikbaarheidskalender in de eigenarenservice invult.
Bedandbreakfast.nl wil voorkomen dat er reviews worden geplaatst over bed & breakfasts die niet zijn bezocht. Daarom sturen we alleen een review-uitnodiging als we zeker weten dat een gast in jouw B&B is geweest. Hiervoor is het nodig dat je de reservering van de gast definitief maakt in het reserveringssysteem en in de beschikbaarheidskalender.
Zo maak je een reservering definitief
Je leest stap voor stap hoe je een reservering definitief maakt in de ‘Snelle handleiding: status van een reserveringsaanvraag wijzigen‘. Wanneer jij een aanvraag de status ‘Reservering’ geeft, ontvangt jouw gast op de dag na thuiskomst automatisch een uitnodiging om een review te schrijven. Reserveringen komen automatisch in je beschikbaarheidskalender te staan.
Status invullen = hoger in de lijst!
Wist je dat jouw B&B hoger in het zoekresultaat van Bedandbreakfast.nl verschijnt, wanneer je de status van je reserveringen invult? Op die manier belonen we de B&B’s die up-to-date informatie geven over hun beschikbaarheid.
We zijn best bereid de ingekomen reserveringen vast te leggen in de agenda. Echter mijn vraag is vooral of we zelfstandig kunnen reageren met onze eigen teksten. De formats zijn niet flexibel genoeg. We spreken en schrijven vloeiend Frans, Duits en Engels. Onze ervaringen over deze persoonlijke benadering zijn uitermate goed. In uw systeem is dat erg lastig, of ik begrijp ik het nog steeds niet goed.
Het verwijderen van niet geboekte reserveringsaanvragen is in elk geval een crime. Doordat ze blijven staan is het erg onoverzichtelijk. Een tip is dat reserveringsaanvragen die niet geboekt worden een een andere kleur krijgen. Het beste blijft verwijdering. Ik heb diverse pogingen gedaan om te begrijpen hoe het werkt, maar het blijft uitermate veel en nodeloze tijd kosten. Zag nu wel een andere optie op uw site waarmee het makkelijk lijkt te gaan.
Kort: persoonlijke antwoord geven en niet via formats, indien een B&B exploitant hier voor wil kiezen.
Verbetering verwijderen niet geboekte reserveringsaanvragen.
Bedandbreakfast houdt wel gedurende 1 jaar een complete lijst aan, zodat B&B houders daarop kunnen terugvallen.
We hopen dat we hiermee enkele suggesties heb bijgevoegd die het allemaal kunnen vergemakkelijken.
Ben er wel van overtuigt dat er aan gewerkt wordt, dus in de hoop dat er positieve reacties van uw kant komen zal het we goed komen.
Met vriendelijke groet,
Maria Leijsen
Eef Sprengers
Beste Maria en Eef, Bedankt voor deze uitgebreide en opbouwende feedback, daar kunnen we wat mee! Fijn te horen dat u bereid bent om de beschikbaarheidskalender te gaan bijhouden. Wat betreft de punten die u noemt:
Het reserveringssysteem bevat e-mailtemplates met kant en klare e-mails. U kunt iedere mail steeds zelf volledig aanpassen voordat u ‘m verstuurt. Maar in uw geval is het makkelijker om zelf e-mailtemplates aan te maken met uw eigen teksten in 6 talen. Zo kunt u keer op keer uw eigen standaardmails hergebruiken:
Als u vervolgens via het reserveringssysteem reageert op een aanvraag of mail, vindt u bovenin het reactiescherm bij ‘Emailsjablonen’ uw zelfgemaakte e-mailsjabloon terug.
Wat betreft het verwijderen van e-mails: zodra u een niet-geboekte reserveringsaanvraag de status ‘Geannuleerd’ geeft, verdwijnt deze direct uit uw ‘Inbox’ (de lijst bovenaan).
Wij hebben deze twee-stapsmethode doelbewust ingebouwd om B&B-eigenaren de kans te geven om alle reserveringen, ook niet-geboekte, te archiveren. Het idee om niet-geboekte aanvragen een andere kleur te geven, zullen wij zeker overwegen.
We hopen hiermee duidelijkheid te hebben verschaft. Op deze blog zullen we spoedig nog extra handleidingen plaatsen omtrent het verwijderen van aanvragen en het zelf aanmaken van e-mailsjablonen. Heeft u nog vragen, neemt u dan vooral contact met ons op, we kunnen de functies van het reserveringssysteem dan samen met u doornemen.