Marketing & Promotie

Reviews op Bedandbreakfast.nl: zo werkt het!

Reviews op Bedandbreakfast.nl

Naast roze tulpen, vormen reviews een belangrijke factor in het beslissingsproces van potentiële gasten op Bedandbreakfast.nl. Het is prettig om ervaringen van anderen te kunnen lezen; dit versterkt het gevoel van vertrouwen vooraf.

Eigen gasten 

Gasten die via Bedandbreakfast.nl een reserveringsaanvraag gedaan hebben, kunnen een review schrijven na het verblijf. Wanneer de status van een aanvraag ‘Reservering’ is, ontvangen gasten op de dag na vertrek automatisch een reviewverzoek. Hier hoef je zelf niets voor te doen. Ook gasten waarvan de reservering handmatig wordt toegevoegd en waarbij een geldig e-mailadres is ingevuld, kunnen reviews op Bedandbreakfast.nl schrijven. Je kunt gasten er eventueel op attenderen dat ze na hun vertrek een reviewverzoek ontvangen.

Reviewformulier

Om de ervaringen over de B&B te kunnen delen met anderen, stuurt Bedandbreakfast.nl per mail een reviewverzoek naar de gast. Hierin staat een link naar een reviewformulier, waarin de gast de B&B op een aantal punten kan beoordelen: prijs/kwaliteit, hygiëne, service, comfort en locatie. Tevens is het schrijven van een kort tekstje over positieve ervaringen en/of verbeterpunten onderdeel van het reviewformulier. Gasten kunnen de ervaringen zo nog beter toelichten; fijn om te lezen voor andere geïnteresseerden!  

Kritische reviews 

Bijna alle B&B-eigenaren krijgen wel eens te maken met kritische reviews op Bedandbreakfast.nl. Wat voor de één een prettige faciliteit of dienst is, kan voor de ander een minder positieve ervaring zijn. Reviews zijn natuurlijk altijd subjectief, wat tevens ook de kracht van reviews is. Uit onderzoek blijkt dat een bedrijf met enkel lovende reviews, minder geloofwaardig kan zijn dan een bedrijf met ook kritische reviews daartussen. We begrijpen dat een kritische review niet fijn is, maar het is zeker niet altijd slecht voor je B&B! 

Richtlijnen 

Om de B&B-eigenaren op Bedandbreakfast.nl te kunnen beschermen, hanteren we een aantal richtlijnen waar reviews aan moeten voldoen: 

  • Alleen als een gast daadwerkelijk in de B&B heeft gelogeerd, mag een review worden geschreven. Let op; als de reserveringsstatus niet juist verwerkt is door de B&B-eigenaar, mag Bedandbreakfast.nl ervoor zorgen dat de gast – mits gereserveerd via onze website – alsnog een review kan schrijven.
  • Een B&B-eigenaar, of andere belanghebbende, mag geen review insturen over zijn eigen accommodatie.
  • Beledigende en discriminerende teksten worden niet geaccepteerd. 
  • Geen schuttingtaal.
  • Geen reclame-uitingen.
  • Onjuiste, of bewust schadende informatie, is niet toegestaan.
  • De review bevat niet alleen cijfers, maar ook tekst met uitleg. 
  • Anonieme reviews, of reviews onder een valse naam, kunnen worden verwijderd. 

Bedandbreakfast.nl beoordeelt of een review al dan niet voldoet aan bovenstaande richtlijnen. Als een review niet voldoet aan de richtlijnen, behoudt Bedandbreakfast.nl zich het recht om de review zonder verdere toelichting te verwijderen of te bewerken. 

Omgaan met reviews

Het kan soms lastig zijn om feedback of kritische opmerkingen terug te lezen in reviews op Bedandbreakfast.nl. Als B&B-eigenaar doe je natuurlijk je best om het de gast zo goed mogelijk naar de zin te maken. Bedenk op zo’n moment dat andere, potentiële gasten niet alleen de kritische review zullen lezen, maar ook alle positieve reviews. Geef je graag een korte, professionele reactie op de review? Neem dan contact met ons op; we adviseren je graag over een passende reactie en plaatsen deze op verzoek onder de review. 

Ook interessant: 

Over de auteur

Evi Heijmans

Brand Strategist bij Bedandbreakfast.eu B.V.

6 Reacties

  • Hoi,

    Het review systeem werkt op zich prettig, maar ik merk dat gasten met de formulering ” verbeterpunten” het idee hebben dat ze iets moeten zoeken omdat ze de vraag willen beantwoorden.

    Een formulering in de sfeer van ” tips” geeft mijn inziens een positievere sfeer.

    • Helemaal eens Bergitte,

      Ik zelf wordt een beetje onwel van allerlei ‘adviezen’ als van “een spiegeltje hier of een zusje zo”. Richt je eigen kamer thuis in denk ik dan. Tips op de site liever niet, verbeterpunten al helemaal niet, slechte formulering de site houd zo van positief. Een enkele keer doet iemand het persoonlijk en dan kun je er op ingaan wat ze precies bedoelen. Dat is natuurlijk uitstekend. Zo is onze kamer verrijkt geworden met een nog nooit gebuikte fohn.

  • Nadeel van dit systeem is dat alle reviews even zwaar meetellen. Je kunt je afvragen wat een review van 10 jaar geleden nog aan waarde heeft. Positief of negatief. Zijn er mensen die reviews van zoveel jaar geleden nog lezen? Het zegt namelijk niets over de huidige staat van de B&B. Ik zou pleiten voor een gemiddelde van de afgelopen 5 jaar. Eventueel oudere reviews laten staan, maar neem het niet meer mee in het gemiddelde.

    • Hi Monica,

      Als je de B&B hebt gereserveerd via Bedandbreakfast.nl, dan ontvang je de dag na het uitchecken automatisch een reviewverzoek. Heb je deze niet ontvangen? Stuur dan een berichtje naar info@bedandbreakfast.nl met de naam van de betreffende B&B, de datum van je verblijf en de naam waaronder je hebt gereserveerd. Dan kan de Customer Service kijken of zij het reviewverzoek (nogmaals) kunnen versturen.

Laat een reactie achter