B&B onder de aandacht brengen
Frequente bezoekers van Facebook kunnen het beamen: like en deel-acties blijven onverminderd populair op het sociale netwerk. Een prima insteek om je bed en breakfast te promoten en daar denkt Joyce precies hetzelfde over. Aan het AD vertelt ze: “Het Stalhuys is net geopend en we bedachten dat het leuk zou zijn om een overnachting te verloten.”
Vijf miljoen hits
Dat ze met haar video op Facebook zo’n enorme doelgroep wist te bereiken, blijft Joyce bijzonder vinden. Zo meldt ze aan het AD: “Bij de eerste miljoen hits zijn we uit eten gegaan. Maar nu zijn we de vijf miljoen gepasseerd en het gaat maar door. Zelfs nu we al een winnaar hebben uitgekozen. Willekeurig overigens. Heel veel mensen hadden een reden waarom nu juist zijzelf of de buurvrouw de overnachting verdiende, maar we kregen 28.000 reacties en die konden we niet allemaal lezen en vergelijken.”
Succesvolle actie
Over het succes van haar video geeft Joyce als verklaring: “Blijkbaar raakt het aan iets waar veel mensen naar verlangen. Even weg in eigen land, een mooi stukje verbouwde boerderij, helemaal voor jezelf.” En daar heeft deze B&B-eigenaar misschien wel gelijk in, want dankzij de Facebookactie is Het Stalhuys de komende weekeinden volgeboekt.
Jouw B&B op Facebook
Ben je onder de indruk geraakt van het succesverhaal van B&B Het Stalhuys, maar is jouw accommodatie nog niet actief op Facebook? Volg dan de gratis Facebook snelcursus van Bedandbreakfast.nl en ga direct aan de slag!