Marketing & Promotie

Vanaf 1 mei: alleen nog reviews van gasten die écht bij jouw B&B zijn geweest

B&B review

Alleen gasten van wie bekend is dat ze een definitieve reservering bij jouw B&B deden, kunnen voortaan een review schrijven op Bedandbreakfast.nl.

Je hebt het misschien wel eens meegemaakt: een review op Bedandbreakfast.nl van iemand die je helemaal niet te gast hebt gehad. Dit willen we natuurlijk voorkomen! Met ingang van 1 mei kunnen alleen nog mensen die daadwerkelijk in jouw B&B hebben overnacht, een review schrijven. Dit heeft belangrijke consequenties voor jouw gebruik van Bedandbreakfast.nl. 

Wat verandert er?
Nu is het nog zo dat iedereen die op Bedandbreakfast.nl een reserveringsaanvraag doet bij jouw B&B, per e-mail een uitnodiging krijgt om een review te schrijven. Vanaf 1 mei sturen wij de review-uitnodiging enkel nog naar gasten van wie we zeker weten dat ze in jouw B&B zijn geweest.

Reviews die per abuis bij jouw bed en breakfast worden geplaatst terwijl ze over de B&B aan de overkant gaan, behoren daarmee dus tot het verleden. Ook kunnen bezoekers geen negatieve reviews meer plaatsen, enkel om te laten weten dat jij geen beschikbaarheid had. Alleen nog ‘echte’ reviews met nuttige informatie over jouw B&B zijn vanaf 1 mei mogelijk. Precies zoals het hoort te zijn!

Hoe weet Bedandbreakfast.nl wie er in mijn B&B is geweest?
Om te bepalen wie daadwerkelijk gast is, kijkt Bedandbreakfast.nl naar jouw reserveringsaanvragen in het reserveringssysteem in de eigenarenservice. Je kunt een aanvraag de status ‘Geannuleerd’, ‘Optie’ of ‘Reservering’ geven (lees hier hoe dat werkt). Als ons systeem registreert dat jij een aanvraag de status ‘Reservering’ hebt gegeven, ontvangt jouw gast op de dag na thuiskomst automatisch een uitnodiging om een review te schrijven.

Hoe zorg ik dat mijn gasten een reviewformulier krijgen?
Zoals je al kunt opmaken uit de uitleg hierboven, is het noodzakelijk dat je iedere definitieve reservering de status ‘Reservering’ geeft met behulp van het reserveringssysteem in de eigenarenservice. Iedere definitieve reservering komt in je beschikbaarheidskalender te staan. De kalender is niet zichtbaar voor bezoekers. Bekijk deze stap-voor-stap uitleg over het gebruik van het reserveringssysteem.

Status invullen = hoger in de lijst!
Wist je dat jouw B&B hoger in de lijst op Bedandbreakfast.nl verschijnt, wanneer je de status van je reserveringen invult? Op die manier belonen we de B&B’s die up-to-date informatie geven over hun beschikbaarheid.

De voordelen zijn duidelijk: bezoekers van Bedandbreakfast.nl hoeven geen onnodige aanvragen meer te doen en B&B-eigenaren hoeven geen afwijzingen meer te versturen. Bovendien: alleen de gasten die écht in je B&B zijn geweest, kunnen een review schrijven. Op die manier maken we jouw B&B-presentatie en Bedandbreakfast.nl nog beter en informatiever voor bezoekers.

Vragen over het reserveringssysteem
Heb je vragen over het gebruik van het reserveringssysteem? In deze instructie staat veel uitleg, net als in de lijst met veelgestelde vragen. Je kunt ook contact opnemen met onze helpdesk, we helpen graag.

 

Over de auteur

Janneke Scheepers

Webredacteur bij Bedandbreakfast.eu B.V. tot februari 2016.

25 Reacties

  • Strak plan, nu maar hopen dat wat meer mensen de moeite nemen om een review formulier in te vullen!!! Ik houd het al een poosje goed bij, maar misschien 1 op de 20 neemt de moeite om de review in te vullen, helaas… Ik zou er misschien wat bewuster naar moeten vragen, maar iets houdt me tegen, ik voel me bezwaard om mijn gasten die moeite ‘op te leggen’ en wacht dus altijd maar af of ze dit uit zichzelf doen….

  • Ben eigenlijk wel benieuwd naar de standaard mail die gasten krijgen. Ben wel aan het zoeken geweest, maar kan deze niet vinden in emailsjablonen of elders. Is deze ook naar eigen inzicht aan te passen?
    Mvg
    Rhalf

  • Ben hier erg enthousiast over. Met mijn andere bedrijf ben ik gespecialiseerd in reputatiemarketing : online reviews zorgen net even voor dat extra stukje vertrouwen om juist voor jou te kiezen. Fijn dat onze gasten automatisch een mailtje krijgen bij thuiskomst….

  • Een goede verbetering. Ook wij hebben overigens helaas nog maar weinig reviews. Deels komt dat doordat lang niet iedereen boekt via bedandbreakfast.nl: sommige kandidaten gebruiken ons eigen mailadres (dat op onze eigen website staat) of boeken via Airbnb waar we ook bij zijn aangesloten. Hoe kunnen wij bereiken dat ook aan hen door u een verzoek om een review wordt toegestuurd? Of sluit u dat sowiewo uit? Dat zouden we jammer vinden.
    Vriendelijke groet, Joke en Gerard van B&B Sinneljocht in Snakkerburen (bij Leeuwarden)

  • de aanvragen en echte reserveringen die ik via jullie krijg is slechts een klein aantal (op het geheel) en die vul ik dan in op mijn eigen planning. ik krijg via vele kanalen en ook tel. en aan de deur reserveringen vandaar , dat ik voor mijn eigen systeem kies anders wordt het dubbel werk.
    met vriendelijke groet,
    John Man

  • Dus als je niet meedoet met het reserveringssysteem krijgen de mensen ook geen uitnodiging toegestuurd om een review te plaatsen? Ik doe niet mee, krijg ik dan geen reviews meer?

  • Hallo,ik wil graag weten of de gasten die niet via B&B Nederland hebben gereserveerd,maar wel een revieuw willen schrijven dat nu niet meer kunnen.Dat kan op dit moment nog wel.
    Groetjes B&B Hier is ’t

  • Mooie ontwikkleing! Miisschien ook een goede tip om recente reviews te laten staan (bijv. afgelopen jaar) en de oudere in een archief te plaatsen? Je kunt in die tijd de eerdere opmerkingen bijv. al lang aangepast hebben, maar nog tegen de oude reviews aanlopen.

  • Ik heb ook nog nooit revieuws gekregen van gasten die niet zijn geweest. Eerlijk gezegd dacht ik dat dat niet kon.
    Dan is het dus prima dat het nu uitgesloten is.
    Hopelijk willen de gasten er aan meewerken, het is wel leuk om met regelmaat te kunnen lezen dat je gasten tevreden zijn of een idee aanleveren waardoor je kunt verbeteren.

  • Ik vind het nog steeds geen goed idee, ook dat hele reserveringssysteem. Niemand hoef toch te weten wat onze bezetting is, en als ik geen aanvragen krijg, kan ik mensen ook niet naar onze collega’s sturen die misschien wel plaats hebben, wat wij heel vaak doen. Sorry ik vind dit alles 10x niks.

  • Beste Wilma, als je er echt problemen mee hebt, hoef je het reserveringssysteem niet te gebruiken. Maar het is niet zo dat als je het systeem gebruikt, de bezetting van je B&B voor anderen inzichtelijk wordt. Je kalender is namelijk niet zichtbaar voor gebruikers van Bedandbreakfast.nl. Wat zij zien, zijn de kamers die jij beschikbaar hebt op de door hen gewenste datum. Zo weten bezoekers direct waar ze aan toe zijn en dat wordt gewaardeerd. Het reserveringssysteem is in ieders belang: bezoekers kunnen gericht zoeken, jouw B&B wordt beter vindbaar en je hebt als eigenaar altijd goed overzicht van je reserveringen. Probeer het maar eens, je zult merken dat het werkt!

  • Ik vind het systeem prima werken. Ik vraag ook meestal of de mensen de revieuw in willen vullen en zij doen dit dan ook (meestal)
    Ik blijf het jammer vinden dat de site slecht werkt op de i-phone en I-pad. Nl speciaal aangeschaft om aanvragen zo snel mogelijk te kunnen beantwoorden en dit blijkt in de praktijk toch een ramp. Ik hoop echt dat in de toekomst dit op te lossen is 🙂
    Verder zeer tevreden, ook bij vragen ~> snel een antwoord, top!

    Mvg eve niets hoeve

Laat een reactie achter