4-Stappenplan Reserveringsinstellingen
Het invoeren van de reserveringsinstellingen gaat makkelijk en snel. In slechts 4 stappen zorg je ervoor dat gasten niet langer ongewenst een last minute verblijf bij je B&B reserveren. Volg snel het stappenplan en bepaal zelf tot welk moment sitebezoekers jouw B&B kunnen reserveren op Bedandbreakfast.nl.
Stap 1
Login op de eigenarenservice en navigeer naar de pagina ‘Reserveringsinstellingen’ óf klik op onderstaande button.
Reserveringsinstellingen kiezen
Stap 2
Bepaal tot op welk moment je uiterlijk een reserveringsaanvraag wilt ontvangen. Je kunt hierbij kiezen uit vier momenten:
- Op de dag van check-in: je kunt uiterlijk tot een specifiek tijdstip op de dag van check-in reserveringsaanvragen ontvangen
- 1 Dag voor check-in: je kunt uiterlijk de dag voor check-in reserveringsaanvragen ontvangen
- 2 Dagen voor check-in: je kunt uiterlijk twee dagen voor check-in reserveringsaanvragen ontvangen
- Geen limiet: je kunt altijd reserveringsaanvragen ontvangen
Stap 3
Kies het tijdstip waarop je uiterlijk een reserveringsaanvraag wilt ontvangen. Dit tijdstip is gekoppeld aan het gekozen uiterlijke reserveringsmoment bij Stap 2.
Stap 4
Klik vervolgens op ‘Opslaan’. De last minute instellingen zijn nu succesvol ingesteld! Vanaf dit moment kunnen gasten niet langer een reserveringsaanvraag versturen buiten de ingestelde termijn.
Werking tijdens reserveringsproces
Stel: je hebt gekozen voor een uiterlijk reserveringsmoment tot 12:00 uur op de dag van check-in. Het is dan mogelijk dat een gast vlak vóór 12:00 uur een reservering probeert te maken via het reserveringsformulier. Wanneer het formulier ná 12:00 uur verzonden wordt, dan krijgt de gast een melding dat de kamer(s) niet meer beschikbaar is/zijn. Je ontvangt dus binnen de ingestelde tijd gegarandeerd geen last minute reserveringen via Bedandbreakfast.nl.
Vindbaarheid
Op basis van de reserveringsinstellingen wijzigt ook de vindbaarheid van je B&B in het zoekresultaat. Je accommodatie wordt in het zoekresultaat niet meer getoond als er gezocht wordt naar een B&B buiten de door jou gestelde reserveringstermijn. Ook is de betreffende periode niet meer aanklikbaar in de kalender op de presentatiepagina van je B&B.
Hulp nodig?
Kom je er niet uit met de reserveringsinstellingen of heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op, we zijn je graag van dienst!
Ook interessant:
Deel dit artikel:
hoe kan ik een tekst aanpassen voor het reseveren
Beste Mariska,
Bedankt voor je reactie! Bedoel je het aanpassen van de e-mailsjablonen? Dit kun je doen via de volgende link: https://my.bedandbreakfast.nl/ownerservice/bookings/templates.
Kies het sjabloon dat je wilt aanpassen door op het potloodje te klikken, daarna kun je de tekst aanpassen (laat de rode stukken tekst ongewijzigd). Klik vervolgens op opslaan en de tekst is aangepast!
Wanneer ik geen limiet wil instellen neem ik aan dat ik niets hoef te doen. Klopt mijn conclusie?
Beste Davien,
Je conclusie klopt. De reserveringsinstellingen staan standaard op “Geen limiet”. Je hoeft dus geen actie te ondernemen als je geen limiet wilt instellen.