Algemeen

Wi-Fi probleempje

wifi internet B&B
Ina Flohil

Ina Flohil, eigenaresse B&B At the Beach.

Enige tijd geleden besloot ik om over te stappen naar een all-inn pakket voor tv, internet en telefonie. Het nieuwe pakket zou precies zo goed werken als mijn oude oplossing, verzekerde de verkoper mij. Ik moet zeggen: als niet-technisch persoon slaagde ik er verrassend makkelijk in om de interactieve tv en router zelf te plaatsen. Maar toen begon de ellende. Ik had weliswaar draadloos internet, maar mijn gasten niet meer! Mijn tuinaccommodatie At the Beach ligt op dertig meter afstand van mijn router. De repeater die deze afstand moest overbruggen, loste het probleem niet op.

Dikke 1-0 achterstand
Daarmee begon mijn relatie met de servicedesk van de provider. Een oeverloze reeks aan niet-werkende oplossingen werd geboden. Een opnieuw geconfigureerde repeater. Een andere router. Niets leek te werken. En dat in een tijd waarin de meeste gasten als eerste vragen op welk netwerk zij moeten inloggen! Mijn antwoord: “Ik heb een Wi-Fi probleempje”, zette mij natuurlijk direct op een dikke 1-0 achterstand.

Facebook
Uiteindelijk werd mijn probleem opgelost met een accespoint. Dit werkt perfect. Bijkomend voordeel: voordat mijn gasten het Wi-Fi netwerk op gaan, moeten zij eerst mijn bedrijfsprofiel op Facebook ‘liken’. Daarmee blijf ik op het netvlies van mijn gasten. Want iedere keer dat ik een bericht op mijn bedrijfsprofiel post, wordt dit weer met hen gedeeld. Uiteraard kunnen gasten zonder Facebook-profiel ook gewoon inloggen op mijn Wi-Fi netwerk. Volgend jaar hoop ik u te kunnen informeren over de onlinemarketing die ik ga verrichten met de via Facebook verzamelde data.

Ina Flohil is eigenaresse van B&B at the Beach in Den Haag. Zij schrijft geregeld een column over het reilen en zeilen in haar bed en breakfast voor deze blog. Reageren op haar oproep kan in het reactieveld hieronder of via haar presentatiepagina.

Over de auteur

Ina Flohil

Eigenaresse van B&B at the Beach in Den Haag.

2 Reacties

  • Eigenlijk is het een SoialXS werkt als een repeater maar het bijkomende voordeel is dat mijn gasten mijn facebook profiel moeten liken en ik zo mijn bezoekers aan mijn profiel koppel en met de data gerichte online marketing kan gaan bedrijven Ben heel benieuwd

  • De draad raak je even kwijt, men moet nu inloggen via een facebook profiel en eerst liken, maar zonder facebook profiel kun je ook inloggen, dus moet het toch weer niet? Waarschijnlijk bedoel je dat je zonder facebookprofiel ook kan liken en vervolgens inloggen? Het klinkt allemaal wel heel leuk, maar geef je de gasten de mogelijkheid om zelf de keuze te maken om jouw bedrijfspagina te liken, of is het nu een liken waar je eigenlijk als gast door overdonderd en gedwongen dreigt te worden? Met reklame in je brievenbus heb je nog de mogelijkheid om zelf een keuze in het ontvangen van reklame te bepalen. In dit geval zou je gedwongen zijn om de reklame van een B&B te ontvangen. Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe hier over gedacht wordt, de achterliggende gedachte dat je zo op deze manier steeds je B&B onder de aandacht brengt is natuurlijk goed, het gaat mij alleen even om het liken waar je niet onderuit kunt komen schijnbaar.

Laat een reactie achter