Reserveringssysteem

Wiggers’ Bed and Breakfast: “Reserveringssysteem zit goed in elkaar”

Bedandbreakfast.nl

Het reserveringssysteem in de eigenarenservice van Bedandbreakfast.eu helpt Yvonne Wiggers, eigenaresse van Wiggers’ Bed and Breakfast in Hengelo, om aanvragen en reserveringen te beheren. “Het zit geweldig goed in elkaar en het is sinds dag één een succes.”

Vond je het moeilijk om het reserveringssysteem onder de knie te krijgen?
“Dat viel best mee. Ik ben niet zo thuis in het hele computergebeuren, maar stapsgewijs ga je er doorheen. Het is absoluut niet moeilijk.”

Hoe werkt het?
“Mensen doen een aanvraag, die ontvang ik per e-mail. Eerst laat ik weten of de B&B wel of niet vrij is. Ze kunnen dat zelf al zien omdat ik het reserveringssysteem gebruik, maar toch bevestig ik het. Dan wacht ik op akkoord van de gast. Als er akkoord is, kan ik de aanvraag aanpassen in een reservering. Eén klik en een reservering is definitief. Heel makkelijk. Het reserveringssysteem van Bedandbreakfast.nl staat ook op mijn eigen website en dat werkt goed. Telefonische reserveringen voeg ik handmatig toe.”

Vind je het belangrijk om de beschikbaarheid van je B&B bij te houden?
“Ja, ik zou het als gast zelf ook fijn vinden om meteen te weten waar ik aan toe ben. Ik reageer dan ook onmiddellijk op nieuwe aanvragen.”

Hoe gebruik je het overzicht van reserveringen in de eigenarenservice van Bedandbreakfast.nl?
“Het helpt mij om gemakkelijk mijn administratie bij te houden. Ik maak een afdrukje van alle reserveringen, zo heb ik direct alle gegevens bij de hand en deze afdrukken vormen meteen mijn nachtregister.”

Wat vind je van de e-mailsjablonen in het reserveringssysteem?
“Ik gebruik niet de standaard e-mailsjablonen om aanvragen te beantwoorden. Ik heb in het reserveringssysteem een persoonlijke e-mail gemaakt met ons logo erboven en dit toegevoegd als e-mailsjabloon. E-mails naar buitenlandse gasten vertaal ik zo goed mogelijk zelf.”

Wist je dat de e-mailsjablonen in zes talen beschikbaar zijn?
“Is dat zo? Dat ga ik eens proberen!”

Noot van de redactie: 
Als je via het reserveringssysteem reageert op een aanvraag of een bericht van een potentiële gast, kun je kiezen uit een aantal standaard e-mails. Dit zijn de zogenoemde ‘e-mailsjablonen’. Ze zijn beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits, Frans, Italiaans en Spaans. Je kunt ook zelf e-mails schrijven en deze in het reserveringssysteem opslaan als e-mailsjabloon voor hergebruik. Zie ook: snelcursus reserveringssysteem >>

Nog geen lid van Bedandbreakfast.nl?
Meld je vandaag nog aan, je krijgt het reserveringssysteem en de beschikbaarheidskalender meteen tot je beschikking. Meer informatie en aanmelden >>

Over de auteur

Janneke Scheepers

Webredacteur bij Bedandbreakfast.eu B.V. tot februari 2016.

Laat een reactie achter